Prognozie pogody dłuższej niż 15 dni NIE MOŻNA WIERZYĆ

Udostępnij
Umieść na stronie
  • Opublikowany 11 cze 2019
  • Bilety ► tinyurl.com/UNB-bilety
    Patronite ► patronite.pl/NaukowyBelkot
    Za 25 dni ma być 26 stopni i wiatr z południowego zachodu... ale raczej tak nie będzie :)
    Główny kanał:
    Subskrypcja ► plclip.com/user/UwagaNaukowyBelkot
    Facebook ► facebook.com/UwagaNaukowyBelkot
    Twitter ► twitter.com/NaukowyBelkot
    Instagram ► instagram.com/NaukowyBelkot/
    Grupa na facebooku ► goo.gl/HP8J83
    ===
    Na podstawie:
    F. Zhang - What Is the Predictability Limit of Midlatitude Weather?

Komentarze • 701

  • Tomasz Bartkowiak
    Tomasz Bartkowiak 9 godzin temu

    Odniosłem wrażenie że "winą" za niedokładność pogody, obarczono model numeryczny. A co z modelem matematycznym ? Na ile on jest dokładny ?

  • askorek
    askorek 17 godzin temu

    co do technicznych spraw - mi się wydaje że ten mikrofon jest bardziej skrzeczący, momentami nieprzyjemnie się tego słuchało

  • Natalia Cichosz
    Natalia Cichosz Dzień temu

    Wszystko super.. tylko ten regał/szafa. Może światło bardziej na środek twarzy, a nie tak bardziej na profil? Ogólne to super jakość

  • NEON
    NEON Dzień temu

    mm

  • Mateusz Cieplicki
    Mateusz Cieplicki Dzień temu

    Jeśli chodzi o realizacje to wszystko jak dla mnie jest super. Najlepsze są najdłuższe odcinki w których mocno wyczerpujesz tematy. Pozdrawiam

  • Piotr Kubiak
    Piotr Kubiak 2 dni temu

    Jest spoko ;) to tak byś w depresje nie wpadał

  • ADee ucd
    ADee ucd 2 dni temu

    Jest dobrze. Chociaż czerwone tło może wpływać negatywne na samopoczucie widza (kolor agresywny).

  • Przemyslaw Bandit09
    Przemyslaw Bandit09 2 dni temu

    Jest git👏👍

  • Mik Z.
    Mik Z. 2 dni temu

    Bardzo przyjemny feeling dźwięku i temat przyjemny :D

  • Trifolium Repens
    Trifolium Repens 2 dni temu

    Ja mam prognozę na 5 lipca, która na pewno się sprawdzi- jak by to mój wujek powiedział, będzie pite! Przynajmniej u mnie, bo mam 31. urodziny :D

  • Psiurex
    Psiurex 3 dni temu

    mocne 3/10 za realizacje

  • Daniel Dąbrowski
    Daniel Dąbrowski 3 dni temu

    Zrób proszę materiał o tym czy można pić wodę z kranu.

  • Przemek Leon
    Przemek Leon 3 dni temu

    Wszystko do bani, ale filmiki bardzo dobre. Pozdrawiam !

  • Monkey D. Luffy
    Monkey D. Luffy 3 dni temu

    To moze tylko ja ale cegla z tylu daje mi poczucie luznej rozmowy w takim bardziej stylu podcastu. Cos jak Joe Rogan Experience.
    Na naukowe tematy zostałbym przy gladkim tle lub z ciekawymi wzorami.
    Moze to kwestia przywyczajenia po oglądaniu ciebie i Vsauca :-----D

  • Helena xxx
    Helena xxx 3 dni temu

    Coś było nie tak z dźwiękiem. Była za głośno muzyka.

  • kmychu
    kmychu 3 dni temu

    Prognozę oblicza się na podstawie istniejących danych, a nigdy nie wiadomo, czy na Atlantyku czy Pacyfiku nawiąże się nowy "front". Ja prognozę sprawdzam codziennie, ze strony uniwersytetu z polski, i diametralnie się zmienia z dnia na dzień, a obejmuje 3 dni naprzód. Wiec nie ufam pogodzie nawet na 2 dni do przodu :)

  • Sebastian Duży
    Sebastian Duży 3 dni temu

    Jest spoko Dawid :)

  • Jaroslaw Gasior
    Jaroslaw Gasior 4 dni temu

    Jest ok.

  • Szymon Kruszyński
    Szymon Kruszyński 4 dni temu

    Jest spoko

  • Mroziq
    Mroziq 4 dni temu +1

    Super, że udało Ci się stworzyć własne studio 💪

  • Flemi
    Flemi 4 dni temu

    jest git

  • plejnejson
    plejnejson 4 dni temu +2

    Szkoda, że nie robisz żadnych filmów o anti-aging, tak jak pisałem.

  • Kacan
    Kacan 4 dni temu

    Ostatnio nie potrafią na dzień do przodu zaprognozowac dobrze pogody a co dopiero 25 ...

  • tetlik
    tetlik 4 dni temu +4

    Oprócz efektu motyla istnieje jeszcze pewien tajny śmiertelny cios zwany... DOTYKIEM MOTYLA!!!!! :)

  • paulina skipirzepa
    paulina skipirzepa 4 dni temu

    A to nie jest tak, że prognozy długoterminowe są na podstawie średnich z poprzednich lat? Sama kiedyś na takiej podstawie sprawdzałam pogodę na swoje wesele. Obliczyłam średnią na ten dzień, zgadzał się dokładnie z tym co podawały prognozy, wynik nie drgnął praktycznie do dnia przed. Dopiero wtedy zaktualizowali dane.

  • Maximus Wasabi
    Maximus Wasabi 5 dni temu

    Jeszcze kaczuszka i jest git.

  • Maciek Żłobiński
    Maciek Żłobiński 5 dni temu

    jest ok

  • DanDavPat
    DanDavPat 5 dni temu

    Jasne tło!!! - reszta super!

  • Sidu
    Sidu 5 dni temu

    Wydaje mi sie ze nawet dluzsza niz 5 dni nie ma sensu

  • ozib97
    ozib97 5 dni temu

    W sumie fajnie ale tło przy oglądaniu na telewizorze denerwuje mnie (nieruwnomierne oświetlenie)

  • Krystian Sztadhaus
    Krystian Sztadhaus 5 dni temu

    Jest spoko 😂

  • dorotex86
    dorotex86 5 dni temu +2

    Studiowalam meterologię na (Twoim) universytecie :) tam na IMGW mowiono "Instytut Magii Guseł i Wrożb' :D

    • plejnejson
      plejnejson Dzień temu

      @dorotex86 Tak po prostu pytam, może od kogoś się dowiedziałaś tam hehe xD. Irytujące jest gdy nie można siędowiedzieć, kto kiedy się urodził. Człowiek chciałby porównać do siebie ale nie może xD

    • dorotex86
      dorotex86 Dzień temu

      @plejnejson Nie wiem jak bym miala wiedziec...? na UMCS co roku jest kilka tysiecy absolwentow :) W ktoryms filmie padla wskazowka ze jest troche ode mnie mlodszy (patrz na nick) choc nie wiele :D

    • plejnejson
      plejnejson 4 dni temu

      A wiesz może ile Dawid ma lat? Bo absolutnie nigdzie nie da się nic o nim znaleźć.

  • Ironek250
    Ironek250 5 dni temu

    Dzwie jest idealny a scenografia neutralna wiec tak naprawde wszystko Ok

  • Ida Głowacka
    Ida Głowacka 5 dni temu

    Jest spoko a dźwięk nawet bardzo spoko! 😁

  • Dariusz R
    Dariusz R 5 dni temu

    Tak ta cegła do bani reszta spoko

  • Szeregowy Kapral
    Szeregowy Kapral 5 dni temu

    Ta szafka po twojej lewej stronie jest za malo widoczna, cos tam jest ale niewidac tego :D pokaz :D

  • Raptor w Kapciach
    Raptor w Kapciach 6 dni temu

    Myślałeś, żeby wrzucać materiały również w formie podcastów? :) Dobrze mi się ciebie słucha, a na treningu nie odpalę sobie niestety youtube :/

  • Jagoda Wierzbicka
    Jagoda Wierzbicka 6 dni temu

    mam wrażenie że nie masz kamery równo ze sobą wole jak jest idealnie na wprost ciebie. pozdrowienia ze szczecina i zapraszam do mojego miasta !

  • Arek Swiety
    Arek Swiety 6 dni temu

    Jest ok

  • Marcin
    Marcin 6 dni temu

    Cegła jest ujowa i pół tego mebla też

  • Wieslaw Hatalski
    Wieslaw Hatalski 6 dni temu

    Cegła i reszta jest w porządku!

  • CheatBot
    CheatBot 6 dni temu

    Efekt motyla ? Teoria chaosu ? Mój ojciec raz wypuścił takiego gaza, że zaczęły powstawać tornada w Californi w USA. Do teraz obwiniam go o zniszczenia na 50 mln dolców. Jak nie chce mi czegoś kupić to grożę mu, że go wydam i mi kupuje.
    #truestory
    pozdro

  • mozomenku
    mozomenku 6 dni temu

    Jesteś z Lublina?

  • Tomasz Ilnicki
    Tomasz Ilnicki 6 dni temu

    Jest spoko

  • Papidi
    Papidi 6 dni temu

    wszystko spoko, a cegla piekna

  • Dagaz
    Dagaz 6 dni temu

    Dla mnie wszystko jest ok :)

  • Grimmer
    Grimmer 6 dni temu

    Szczerze - wolałbym większą sprawdzalność pogody krótkoterminowej niż wydłużenie okresu, w którym prognoza pogody sprawdza się w ~60%.

  • oneUNlucky NOpunchman

    Jest ok

  • Maciej Potrzebowski
    Maciej Potrzebowski 6 dni temu

    A jak liczono sprawdzalność w tych badaniach? Czy sprawdzano, czy prognoza jest z błędem nie większym niż n stopni, czy może sprawdzano je pod kątem trendów? Bo jeśli tylko to pierwsze, to dalej prognozy długoterminowe mogą być pomocne, jeśli dosyć dobrze pokazują trendy zmian ;)

  • Andrzej Dubiel
    Andrzej Dubiel 6 dni temu

    Jest bardzo dobrze ;)

  • e mo
    e mo 6 dni temu

    Na cegłę nie zwracałem uwagi, skutecznie ją odwracało stwierdzenie "burza z piorunami". Co jak co, ale na tym kanale nie spodziewałbym się czegoś takiego. Mimo wszystko filmik ciekawy i na temat.

  • Magdalena Zwolińska

    Trochę uciekasz od mikrofonu, mi podobało się na pchełce (krawatowy) - regał dobra sprawa - może więcej - butelka, kaczka i pewnie zaraz coś jeszcze fajnego się pojawi, cegła 100% jak dla mnie! światło fajne, ciepłe i kąt kamery też fajny może troszkę dalej kamerę (miejsce dla regału i "tła informacji pisanej" i "skrótów graficznych")

  • Blood-stricker
    Blood-stricker 6 dni temu

    ja widzę duży problem strasznie mnie on denerwuje 8 min filmu to jest żart przynajmniej 40 min ja wyłącznie słucham twoich filmików więc nie zauważyłbym takiej zmiany tła :P nie polecam 2/10 a rozpuszczalnik jest pod zlewem smacznego

  • Konio Tar
    Konio Tar 6 dni temu

    Cegła powinna być biała albo kremowa czy tam inna beżowa, ale spokojniejszy kolor.

  • EnterVPl
    EnterVPl 6 dni temu

    Techniczne uwagi:
    Moim zdaniem można poprawić dźwięk, ale to chodzi o to, abyś nie uciekał z tego miejsca skąd zbiera mikrofon. Oddalałeś się i przybliżałeś i ten dźwięk się różnił wtedy. Reszta wygląda dla mnie cudnie :)

  • Paweł Kozłowski
    Paweł Kozłowski 6 dni temu

    Stojące mikrofony to słaby dźwięk - raz cichy, raz głośny. A może to ty za bardzo się kiwasz... nie wiem. ;)

  • Piotr Doryń
    Piotr Doryń 6 dni temu

    Technicznie spoko

  • pokulan
    pokulan 6 dni temu

    Gdzie jest kaczucha!

  • Death Lion13
    Death Lion13 7 dni temu

    Ta ciemna cegła po prawej szósty rząd od dołu jest zbyt ciemna jakoby chciałbym aby tło było bardziej jednolite rozjaśnił bym ja dla efektu widzialnego.Jakoby nie przykuwała oczu mych a skupiała się na wiedzy zawartej w filmiku tym.

  • skined2
    skined2 7 dni temu

    Prosiłeś o komentarz w kwestii zmian, wiec do tego sie ogranicze: Jakość dźwięku z tego mikrofonu jest o niebo lepsza - dźwięk jest pełniejszy, ma większe spektrum - przez co wydaje się bardziej naturalny i jest miły dla ucha. Jest tylko jeden problem - nie nauczyłeś się z nim pracować :) Bardzo wyraźne są zmiany natężenia dźwięku. Jesteś osobą energiczną, mówiąc poruszasz się, gestykulujesz - to bardzo dobrze - jesteś naturalny a ta gestykulacja nie jest sztuczna - podkreśla to co mówisz, pomaga w odbiorze słów. Ale mówiąc wciąż zmieniasz kąt i odległość względem mikrofonu. Nie jestem specem od akustyki, ale wydaje mi się że mikroport przypięty do ubrania lepiej by się sprawdził. Ewentualnie miks dźwięku zarówno z mikrofonu szerokopasmowego jak i mikroportu. Co do strony wizualnej to czekam na urozmaicenie. To wcale nie rozprasza - ale wspomniane kaczuszki czy inne detale trochę mówią o rozmówcy. Pozdrawiam i życzę wytrwałości w prowadzeniu i rozwijaniu kanałów.

  • Ca Ter
    Ca Ter 7 dni temu

    wszystko ok tylko dzwiek jest buczacy, nie wiem jak to nazwac XD

  • Bartosz Nowakowski
    Bartosz Nowakowski 7 dni temu

    Panie Dawidzie, dźwięk i obraz są ok ale mi też brakuje kaczuszki 😀

  • Michał Florek
    Michał Florek 7 dni temu

    Kiedy studiowałem geografię, Profesor na zajęciach z meteorologii i klimatologii jasno powiedział, że 95% sprawdzalności (czyli częsty próg istotności dla badań naukowych) daje prognoza 3-4 dniowa. Długość wykonywanej przez Uniwersytet Warszawski (www.meteo.pl/) zdaje się to potwierdzać. Sam używam jej od lat i ręczę za bardzo wysoką jakość danych.

  • Karol Tkaczuk
    Karol Tkaczuk 7 dni temu

    Panie, kto to murował?! :)
    A tak na serio. Jest jak zawsze wysoki standard.
    Ewentualnie może z raz spróbować prostopadle do ściany, nie z perspektywy i na przyszłość nie ucinać szafki?
    No i kaczucha, obowiązkowo.

  • ja ja
    ja ja 7 dni temu

    memento melange

  • Dominik Marczuk
    Dominik Marczuk 7 dni temu

    Mikrofon, którego używasz, zdaje się być mocno kierunkowy. 6:34 na przykład, kiedy rozglądasz się po studiu, wyraźnie słychać skoki głośności.

  • Patrycja Stepień
    Patrycja Stepień 7 dni temu

    Mnie trochę rozpraszała półka po prawo. Niby jest, ale wiadomo co na niej jest. I delikatnie przeszkadzało mi to, że nie byłeś na środku, tylko jakoś tak zawiało Cię na lewo.

  • Sarene
    Sarene 7 dni temu

    Mi się bardzo podoba, dźwięk git, tło bardzo ładne, nawet to zestawienie koloru koszulki i ściany pięknie współgra 👌

  • Michał Woźnica
    Michał Woźnica 7 dni temu

    Jest super

  • In League with Satan
    In League with Satan 7 dni temu +1

    Audio brzmi tak bardziej podcast-owo ;)

  • Karolina Kalinowska
    Karolina Kalinowska 7 dni temu

    Mikrofon wpięty w ubranie niweluje różnice głośności związane z odległością od niego oraz przeciwdziała stukom przy bardziej ekspresyjnej wypowiedzi, ponieważ dźwięk rozchodzi się kuliście, a strumień powietrza kierunkowo. Poza tym wszystko jest jak trzeba, rozwijaj się!

  • Ranger
    Ranger 7 dni temu

    Moim zdaniem jest świetnie.

  • Piotrro36
    Piotrro36 7 dni temu

    Dla mnie trochę za dużo basu w dźwięku. Twój głos z tego małego mikrofonu przyczepianego do ubrania był mniej dudniący.

  • Tomasz Paliwoda
    Tomasz Paliwoda 7 dni temu

    Wszystko spoko :)

  • marek o
    marek o 7 dni temu

    U mnie nawet jutrzejszą pogoda raz się nie sprawdziła...

  • emilkism
    emilkism 7 dni temu

    Gdzie kaczucha?
    A tak na poważnie-jest super! Czekam na kolejne filmy :3

  • EM. Jot.
    EM. Jot. 7 dni temu

    Jest git!

  • Grzesiek K
    Grzesiek K 7 dni temu

    w icm nawet sprawdzalność dzienna jest słaba

  • TheSanderek
    TheSanderek 7 dni temu

    Moim zdaniem wszystko super :) no może poza tym kawałkiem regału... lepiej by było albo jak by go wcale nie było widać albo jak by było widać cały. Cegła mi się bardzo podoba. Dźwięk jest spoko.

  • JanKozinski
    JanKozinski 7 dni temu

    Co oznacza trafność 60%? Spadnie 60% przepowiedzianego deszczu, czy może będzie 60% zachmurzenie względem przewidzianego? Zawsze myślałem że pogoda się sprawdza albo nie, więc jak konkretnie to działa z tymi procentami?

  • Badkage
    Badkage 7 dni temu

    Coś dziwnego jest z twoim głosem. Wydaje mi się, że głośność jest mocno skacząca. To może ten efekt koncertowy.

  • Molang
    Molang 7 dni temu

    Cegła ładna, ale bardziej do konwencji programu pasowała biblioteczka

  • Mariusz Marczyk
    Mariusz Marczyk 7 dni temu

    Nie robiłem badań ale wg moich wieloletnich obserwacji, pogodę można przewidzieć na max 4 dni. Dzięki za fajny materiał 👏🏽

  • Krzysztof Krupiński

    Realizacyjnie wszystko ok. Technicznie - dowiedziałbym się więcej w jaki sposób przewidywana jest pogoda. Na przykład - czy jest jeden globalny system z rozproszonymi po całym świecie czujnikami, czy Pogoda w TVP1 korzysta z tej samej prognozy co ICM itd.

  • vanderszpak
    vanderszpak 7 dni temu

    jest ok

  • bart gor
    bart gor 7 dni temu

    ...a cegla ok... nastepnym razem mozesz wyswietlic ją jak wyglada w innym swietle poza zakresem naszej widzialnosci... ogolnie pomysl ok.... wizualizacja tuz za plecami...powodzenia... juz czekam nastepnych pomyslow

  • bart gor
    bart gor 7 dni temu

    szkoda ze nie nagrane jest to 25 dni pozniej... piatego lipca i prognoze pogody z poczatku filmu moglbys od razu skonfrontowac... sam ciekaw jestem jak bedzie... maly eksperymetn ..,

  • Michał Gendzierski
    Michał Gendzierski 7 dni temu

    A może następna pogadanka o środkach na owady ? Deet, Permetryna i inne ? Mechanizmy ich działania ?

  • ofterror
    ofterror 7 dni temu

    Cegła super, a jak już jesteśmy przy ceglanej scenerii, to wpadaj do Łodzi. Tu Ci jej dostatek, czekamy. :)

  • DOCTOR CAMPER
    DOCTOR CAMPER 7 dni temu

    Jest ok. Ale jak testujesz to masz prześwietlony tył na cegle i twarz, i daj nieco bliżej mikrofon. dla samych testów by bardziej wyciągnąć barwę głosu.
    Wyglądasz jak byś co dopiero się urodził i posypali by Cię mąką.
    A tak btw
    #CAMPERZAPYTUJE Jak wiatr niesie dźwięk?

  • Karol Jaskulski
    Karol Jaskulski 7 dni temu

    Zdecydowanie proszę zmienić mikrofon, na tym brzmi Pan fatalnie. Jeśli to mają być wykłady połączone z jakimiś eksperymentami to sugeruję SHURE MX153 - na pewno będzie wygodniej i lepiej. Pozdrawiam

  • Ola eR
    Ola eR 7 dni temu

    GDZIE JEST KACZUCHA?! :C Tylko jej brakuje. Wszystko jest ok, ale specem nie jestem :D

  • CosTamFilms
    CosTamFilms 7 dni temu

    Głos jest git, ale można by popracować nad kompresją sygnału, bo jak kręcisz głową to są duże zmiany głośności.

  • Łukasz W.
    Łukasz W. 7 dni temu

    Oszukujo jak szalone!
    Pisali że dziś jest 0% szans opadów w mojej miejscowości a padało!!!

  • jomal j
    jomal j 7 dni temu

    ten głos ma za dużo basu :P nwm może to kwestia przyzwyczajenia, ale ja przywykłem do trochę płytszej tonacji twojego głosu :) ta krawatówka(mikrofon) to chyba najlepsze rozwiązanie

  • nelson
    nelson 7 dni temu

    Fajnie, krótszy i ciekawszy film

  • Krzysztof Ch
    Krzysztof Ch 7 dni temu

    Inny format filmu nam teraz zaserwowałeś. Osobiście jak dla mnie to czuje się gdybyś był w studiu radia i prowadził jakiś wywiad z kimś, przez ten mikrofon podstawiony przed Tobą. Wcześniej jego nie było a za to było luźniej.

  • TheImatrixix
    TheImatrixix 7 dni temu

    Wszystko świetnie, ale wydaje miał się, że odrobinę za jasno

  • Damian Rocha
    Damian Rocha 7 dni temu

    JEST OKEJ

  • Patrycja G
    Patrycja G 7 dni temu

    Wszystko jest jak najbardziej w porządku :) Pozdrawiam :) Zapraszamy do Będzina :)