Atak kleszczy | Polimaty #55

Udost臋pnij
Umie艣膰 na stronie

Komentarze • 1 714

  • Paw Iczek
    Paw Iczek 6 dni temu

    6:00 Radzio chuda r膮czka

  • tomek sadlo
    tomek sadlo 20 dni temu

    Hej zr贸b co na temat 艣wierzbu

  • Arkadiusz Majewski
    Arkadiusz Majewski Miesi膮c temu

    ej jak biegn膮艂em to widzia艂em kleszcza

  • Jenoro偶ec Adriqnny
    Jenoro偶ec Adriqnny Miesi膮c temu

    Ja mia艂am 5 kleszczy na obozie harcerskim skroconym do 2 tygodni a ci czy co byli miesiq mieli do 10

  • 666
    666 Miesi膮c temu

    To dlaczego ja nigdy nie mia艂em kleszcza?

  • pan ziLlO XD
    pan ziLlO XD Miesi膮c temu

    Mnie prawdopodobnie uk膮si艂 kleszcz i mia艂em tam dwa kr臋gi to mo偶e oznacza膰 zaka偶enie a 偶yje i mam si臋 dobrze ale przez to 偶e od razu zacz臋艂em bra膰 antybiotyk

  • Rysiu Kasztan
    Rysiu Kasztan 2 miesi臋cy temu

    Kurwa nie moge tego ogladac....moze cos mam q uszach??????

  • Pawel Wolski
    Pawel Wolski 2 miesi臋cy temu

    Insekty nie zwierz臋ta drobny b艂膮d?

  • Pan M Damian
    Pan M Damian 2 miesi臋cy temu

    Ja by艂em ostatnio z tydzie艅 czy dwa tygodnie temu nad zalewem nie wa偶ne gdzie i zobaczy艂em 偶e mam kleszcza i pyta艂em si臋 znajomych co zrobi膰 powiedzieli 偶ebym robi艂 co chce wi臋c go z艂apa艂em dwoma palcami i wyrwa艂em dobrze zrobi艂em czy 藕le?

  • Madblojpl
    Madblojpl 2 miesi臋cy temu

    dobra sta艂y sie dwie dziwne rzeczy 1 zanim w艂膮czy艂em ten film wyskoczy艂a reklama jak usun膮膰 kleszcza a 2 to ze nigdy nie ugryz艂 mnie kleszcz czy na sali jest kto艣 kot ma tak samo ? :)

  • fantom1108
    fantom1108 2 miesi臋cy temu

    Po wyci膮gni臋ciu kleszcza najlepiej go zabezpieczy膰 i da膰 na przebadanie. Tylko tak mo偶na wykluczy膰 mo偶liwo艣c zaka偶enia bo nie wszystkie kleszcze s膮 zaka偶aone.

  • Piwcio5
    Piwcio5 2 miesi臋cy temu

    W tym filmie nie podobaj膮 mi si臋 2 rzeczy ot贸偶 kleszcze siedz膮 gdzie艣 na li艣ciach drzew , dlatego 偶e nieraz je藕dzi艂em traktorem do lasu to si臋 mnie czepia艂y . To wed艂ug filmiku to jak one same skakaj膮 do g贸ry na 1.5 metra wysoko艣ci ? Po 2 podobno kleszcz mo偶e prze偶y膰 10 lat czekaj膮c gdzie艣 w lesie na 偶ywiciela , lecz ka偶dy ma swoje zdanie .

  • KACPER899
    KACPER899 2 miesi臋cy temu

    nagrasz NEED FOR SPEED pay back xd

  • Eugeniusz Owczarek
    Eugeniusz Owczarek 2 miesi臋cy temu

    Kiedys bylo tradycja wypalanie lisci jesienia i nie bylo tyle kleszczy i innych tego typu a teraz tego nie wolno, tego nie mozna bo ekologia i unia zakazuje no to mamy plagi robactwa itp.

  • wiku
    wiku 2 miesi臋cy temu

    Szczepionki nie dzia艂aj膮!
    A ziemia jest p艂aska!


    xD

  • Nexte
    Nexte 2 miesi臋cy temu

    Ten go艣ciu wygl膮da jak ten z reklamy

  • Darek Szym
    Darek Szym 2 miesi臋cy temu

    Wypalanie traw = mniej kleszczy!

  • Oksagen銉 No Found
    Oksagen銉 No Found 2 miesi臋cy temu

    5:53 zacznij wi臋cej je艣膰 i przypakuj kapka

  • Volpo
    Volpo 2 miesi臋cy temu

    Fajny odcinek ale tak to opowiadasz 偶e wyobra偶am sobie ile ich jest na mnie xd

  • Lemongrab #AG7
    Lemongrab #AG7 2 miesi臋cy temu

    Nienawidz臋 klaszczy, to 艣cierwo prawie zabi艂o mi psa

  • damianooo
    damianooo 2 miesi臋cy temu

    Po ka偶dym wej艣ciu na jakikolwiek trawnik trzeba podci膮gn膮膰 lekko nogawki od spodni i obejrze膰 nog臋 .Jak tak ju偶 kilka tych w臋druj膮cych drani zdarzylem usun膮膰 zanim mnie uk膮si艂y

  • BeFit by Kicia
    BeFit by Kicia 3 miesi臋cy temu

    Przeraza mnie to...strasznie jestem wyczulona na kleszcze...dziwne ze czlowiek nie czuje jak kleszcz na nas wzlezie

  • Ola R.
    Ola R. 3 miesi臋cy temu

    Pokarasz wi臋cej

  • Ola R.
    Ola R. 3 miesi臋cy temu

    O

  • Ola R.
    Ola R. 3 miesi臋cy temu

    A ja mia艂am kleszcza i komaras szrz艅 morze cie zabi膰

  • 驻讜诇
    驻讜诇 3 miesi臋cy temu

    Kleszcza powinno si臋 wykr臋ca膰, przy wyci膮ganiu jak na filmiku cz臋sto aparat g臋bowy zostaje urwany i zostaje w sk贸rze wraz z szkodliwa 艣lina

  • Bartosz Gostkowski
    Bartosz Gostkowski 3 miesi臋cy temu

    szkoda, 偶e nie wspomnia艂e艣 o tym, 偶e najlepszym sposobem na kleszcze jest ubi贸r ;) bluza z kapturem, wysokie buty, d艂ugie spodnie - zakrywaj膮ce buty. Oczywi艣cie kleszcz b臋dzie sobie po nas chodzi艂, dop贸ki nie dostanie si臋 pod ubranie, ale zajmie mu to d艂u偶szy czas :)

  • Yaro o晒蓯蕩
    Yaro o晒蓯蕩 3 miesi臋cy temu

    Super kana艂.

  • Zibby West
    Zibby West 3 miesi臋cy temu

    szyscy namawiaj膮 偶eby usuwa膰 kleszcza? Ladne to s膮 zwierz膮tka i fajnie chyba mier膰 co艣 innego na sk贸rze ni偶 reszta. lepsz\y od

  • Zibby West
    Zibby West 3 miesi臋cy temu

    My艣la艂em, 偶e chodzi o jaki艣 atak kombinerek czy innych kleszczy a to o jaki艣 zwierz臋tach jest, o ssakach o ile dobrze zrozumia艂em

  • Alfred Wymyk
    Alfred Wymyk 3 miesi臋cy temu

    No, wi臋c co mi z tego ca艂ego zamra偶ania kleszcza urz膮dzeniem z reklamy?

  • Piotr 艁atka
    Piotr 艁atka 3 miesi臋cy temu

    skarb贸wka to dopiero kleszcz

  • Pawe艂 Dudziak
    Pawe艂 Dudziak 3 miesi臋cy temu

    Mam borelioz臋, nie polecam

  • PKP Intercity
    PKP Intercity 3 miesi臋cy temu

    ja by艂em wiele razy na grzybach. i nic ale kiedy by艂em ma艂y to mia艂em jednego kleszcza na szcz臋艣cie mama mi go wyci膮gne艂a i by艂 spokuj nic mi nie by艂o.

  • v e s 浼戞啯
    v e s 浼戞啯 4 miesi臋cy temu

    6:00
    Ale bicek

  • Alastor
    Alastor 4 miesi臋cy temu

    Mora艂: nie wychodzi膰 z domu

  • Krzysztof Kielbasa
    Krzysztof Kielbasa 4 miesi臋cy temu

    ALE klamca

  • Maria M.
    Maria M. 4 miesi臋cy temu

    Po tym jak zdiagnozowano u mnie borelioz臋 okaza艂o si臋 te偶 co艣 innego: poziom wiedzy lekarzy z kt贸rymi si臋 spotka艂am po diagnozie, na temat tej choroby by艂 zatrwa偶aj膮co niski. Niestety. Sama musia艂am szuka膰 wiedzy o chorobie, leczeniu i wsparcia u innych chorych.

  • Celina Szypryt
    Celina Szypryt 4 miesi臋cy temu

    Wiele gadania...gatka szmatka....nasmarujmy rece i nogi zmiksowanym czosnkiem i mozemy przez las isc w krotkich spodenkach.kleszcze na 20 metrow wyczuwaja zapach potu czlowieka...wiec im bardziej sie ktos poci tym bardziej zarazony.Czosnek jest najbardziej nielubiany przez kleszcze,rowniez opryskujcie sie wywarem z rozmarynu .Z zastrzykami bylabym ostrozna bo chorob wywolanych przez kleszcze jest kilka.Wezmiemy zastrzyk na jedna a jak kleszcz bedzie roznosil inna to juz zastrzyk na nia moze nie zadzialac...trudna sprawa.Jednak ...czosnek...czosnek...i jeszcze raz czosnek...smarujmy sie ile mozemy przed wycieczka do lasu a szczegolnie dzieci.

  • Kamilo YT
    Kamilo YT 5 miesi臋cy temu

    mnie tak

  • Marcin Jarog
    Marcin Jarog 5 miesi臋cy temu +1

    Ja mam 15 lat a ani raz mnie nie uk膮si艂 kleszcz 馃槸馃樁

  • Marcin Jarog
    Marcin Jarog 5 miesi臋cy temu

    Ja mam 15 lat a ani raz mnie nie uk膮si艂 kleszcz 馃槸馃樁

  • Hardbasserzy X
    Hardbasserzy X 5 miesi臋cy temu

    zwierzeta nie owady

  • Maks Lewicki
    Maks Lewicki 5 miesi臋cy temu

    Nie wiem czy ktokolwiek przeczyta ten komentarz, mo偶e kto艣 ju偶 poruszy艂 ten temat ;) w ka偶dym razie, Radku, zapomnia艂e艣 o bardzo istotnej kwestii, ot贸偶 wyj臋tego z cia艂a kleszcza nale偶y jak najszybciej odda膰 do badania na nosicielstwo chor贸b odkleszczowych ;)

  • Czox
    Czox 5 miesi臋cy temu +1

    Ja w 偶yciu mia艂am 2 kleszcze i to takie malute艅kie ledwo widoczne i na lewej r臋ce a drugi ma brzuchu a to wszystko przez mojego kota :(

  • gracz29
    gracz29 5 miesi臋cy temu

    Bez obrazy ale to totalna g艂upota 偶e trzeba kleszcza WYRWA膯. Nale偶y go wykr臋ci膰.

  • margotka 72
    margotka 72 5 miesi臋cy temu

    Polecam FACHOWY filmik
    instruktarzowy
    plclip.com/video/d8L4VK8ECzA/wideo.html

  • joker gaming yt
    joker gaming yt 5 miesi臋cy temu +1

    Ja nie mia艂em w 偶yciu kleszcza

  • kociak iluminat
    kociak iluminat 5 miesi臋cy temu

    Kurde poco B贸g stworzy艂 tyle z艂a s膮 tylko z nami pies kot my biedrona ptaki ryby delfiny i co艣 tam

  • kociak iluminat
    kociak iluminat 5 miesi臋cy temu

    Ile 偶yje kleszcz 7 dni jak mucha

  • Andrzej Natkanski
    Andrzej Natkanski 5 miesi臋cy temu

    ty si臋 lepiej dowiedz co mo偶e ci zrobi膰 ta szczepionka...

  • tajemniczy cie艅
    tajemniczy cie艅 5 miesi臋cy temu

    3:18 XD

  • SpongeBob
    SpongeBob 5 miesi臋cy temu

    Ja raz mia艂em kleszcza przez 4 dni ale jak wida膰 mnie lubial i si臋 nie wbi艂. Mo偶e dlatego 偶e w moim ciele nie ma mi臋kkich miejsc, bo jestem koscisty XD

    • SpongeBob
      SpongeBob 5 miesi臋cy temu

      onutroF sam nie wiem heh

    • onutroF
      onutroF 5 miesi臋cy temu

      Jakim cudem mia艂e艣 go 4 dni ale si臋 nie wbi艂? :I

  • Kacper Kucharski
    Kacper Kucharski 5 miesi臋cy temu

    m贸j kolega mia艂 paj膮ka za uchem xd

  • Piotr Banaszkiewicz
    Piotr Banaszkiewicz 5 miesi臋cy temu

    Ja mia艂em kleszcza na mosznie, usun膮艂em niew艂a艣ciwie, resztki musia艂 usun膮膰 lekarz.

  • Czarnelwy
    Czarnelwy 6 miesi臋cy temu

    Zabroniono wypalania traw, ziemi.To jest przyczyn膮.

  • Momo Official
    Momo Official 6 miesi臋cy temu

    No kto by si臋 nie wkurwi艂 gdyby mu przerwano posi艂ek ?

  • Bart艂omiej - Spider Witek
    Bart艂omiej - Spider Witek 6 miesi臋cy temu

    Prosz臋 o informacje sk膮d dane o tym, 偶e kleszcz mo偶e zarazi膰 ju偶 w pierwszych sekundach wgryzienia? Wg moich informacji musi by膰 do艣膰 d艂ugo wczepiony by taka sytuacja mog艂a mie膰 miejsce. Niekt贸re opracowania podaj膮 nawet 24h.

  • Bart艂omiej - Spider Witek
    Bart艂omiej - Spider Witek 6 miesi臋cy temu

    Jedno s艂owo: permetryna.

  • Landscape photos in the lens by Andrzej.p

    Dawaj nowe filmy !!!!

  • Kuba Puchatek
    Kuba Puchatek 6 miesi臋cy temu

    Ale masz biceps jak ja r臋k臋 w nadgarstku. Kawa艂 byka

    • Polimaty
      Polimaty  6 miesi臋cy temu

      Dzi臋ki! Owoc ci臋偶kiej pracy! ;)

  • Bartek J
    Bartek J 6 miesi臋cy temu

    M贸j wujek mia艂 tak膮 sytuacj臋 jakie艣 10 lat temu, 偶e kleszcz wbi艂 mu si臋 w kostk臋 po zewn臋trznej stronie na prawej nodze. Kleszcza usun膮艂 w spos贸b prawid艂owy bo robi艂 to setki razy, poniewa偶 tak one go lubi膮, 偶e mogliby by膰 w艂a艣ciwie na "ty". Bo usuni臋ciu pope艂ni艂 taki b艂膮d, 偶e pr贸bowa艂 w miejscu uk膮szenia co艣 tam wycisn膮膰 przez co efekt by艂 odwrotny, zamiast wycisn膮膰 to wcisn膮艂 sobie te toksyny. Po jaki艣 dw贸ch dniach zrobi艂 si臋 tak ogromny rumie艅 i tak mu spuch艂a kostka, 偶e na pogotowiu my艣leli, 偶e go 偶mija dziabn臋艂a. :D

  • Nonencjusz - Graph扫c Des扫gner

    Ha Tfu Kleszcze

  • Konrad Zdun
    Konrad Zdun 9 miesi臋cy temu

    Najgorsze jest to ze kiedys byly tylko w lasach ale ze ludzie 偶adko zaczeli po lasach chodzic z pupilami droga niejako ewolucji przeniosly sie na 艂膮ki

  • amelia Waszkiewicz
    amelia Waszkiewicz 9 miesi臋cy temu

    Unas za p艂otem na placu zabaw s膮 kleszcze

  • Wirelix vil
    Wirelix vil 11 miesi臋cy temu

    3:15 Ale bica ma 馃槅

  • Witcher 9339
    Witcher 9339 Rok temu

    On to ma bicek w m贸zgu

  • Ailaya
    Ailaya Rok temu

    Musz臋 przyzna膰 偶e z tymi kolorami to mnie a偶 zaskoczy艂o. Kiedy艣 by艂am na spacerze w lesie z dwoma psami - jednym jasnym i jednym czarnym i jak przeszukiwa艂am je potem, czy nie maj膮 kleszczy (bo akurat by艂o ich wtedy du偶o i trzeba by艂o sprawdza膰 po ka偶dym spacerze), to okaza艂o si臋, 偶e ten jasny ma ich ze cztery razy wi臋cej...

  • Jakub Michalak
    Jakub Michalak Rok temu

    Heh, ja mam co roku 1-3 klaszcze a lat mam 20 wi臋c troche tych kleszczy si臋 przewin臋艂o :) Zawsze usuni臋ty p臋set膮 i odka偶one spirytusem salicylowym , i na szcze艣cie nic nie dolega (y) :)

    • Jakub Michalak
      Jakub Michalak Rok temu

      Niestety tak :( takie male a takie gnojki...

    • Polimaty
      Polimaty  Rok temu +1

      Oby tak dalej, ale trzeba uwa偶a膰...

  • Lindziart MSP
    Lindziart MSP Rok temu

    fajneiobzctie100xdddddd

  • Jakub Dernalowicz
    Jakub Dernalowicz Rok temu +1

    Mega filmy

  • KRYNIU
    KRYNIU Rok temu

    8:39 STOI :O

  • kill iluminati
    kill iluminati Rok temu

    Po co s膮 w ekosystemie?

  • Hubert Malinowski

    OBRZYDLIWE

  • Damian Frigarros
    Damian Frigarros Rok temu

    To prawda 偶e w lasach iglastych jest o wiele mniej kleszczy ni偶 w lasach li艣ciastych?

  • Bullet
    Bullet Rok temu

    U mnie by艂 ze 2 razy. I za ka偶dym razem jazda na izb臋 przyj臋膰, nie chcia艂em aby kto艣 z domownik贸w mi go kasowa艂. Za pierwszym razem wbi艂 mi si臋 w brzuch i wiedz膮c, 偶e tam jest posuwa艂em koszulk膮 g贸ra-d贸艂 po brzuchu, chyba pod艣wiadomie mega sw臋dzenie zacz膮艂em czu膰. Na miejscu okaza艂o si臋, 偶e go艣cia ju偶 nie by艂o, usun膮艂 si臋 ca艂kowicie to tylko przyj膮艂em zastrzyk przeciw zapalny :P

  • Firek
    Firek Rok temu

    m贸j wujek kiedy艣 jak przyszed艂 z lasu i sie rozebra艂 to zobaczy艂 7 kleszczy chodz膮ce po nim xD

  • Daniel
    Daniel Rok temu

    Ale masz 艂ap臋 ;)

  • dupstep PL
    dupstep PL Rok temu

    nie wiem na co czeka膰 ten cholerny robak jest niebezpieczny trzeba to tru膰 albo pali膰 偶eby si臋 nie rozmnazalo .

  • BRUN0 0809UVJHGI
    BRUN0 0809UVJHGI Rok temu

    mnie tak

  • tref leloltrol
    tref leloltrol Rok temu

    ZAPIERDOLE WSZYSTKIE KLESZCZE!

  • Alesk
    Alesk Rok temu

    Ja na lewej r臋ce pod sk贸r膮 mam dziwn膮 czerwon膮 kropk臋

  • Eric Cartman
    Eric Cartman Rok temu

    A mi si臋 urwa艂 w nodze

  • Jan Nowak
    Jan Nowak Rok temu

    Borelioz膮 mo偶na zarazi膰 si臋 od cz艂owieka ?

  • Deku
    Deku Rok temu

    0:40 Narobi艂e艣 mi smaka na pierogi ; D

  • R贸偶a Konstantynopolita艅czykiewicz贸wna

    To nie kleszcz to jakas tarantula xD

  • Dzejsxd xd
    Dzejsxd xd Rok temu

    to czemu ja poczu艂em kleszcza

  • Xiao Mei
    Xiao Mei Rok temu

    Przypadek, ja zobaczylam dzisiaj kleszcza na mojej r臋ce i ogladam ten film :o

    • Xiao Mei
      Xiao Mei Rok temu

      Polimaty hehe, wywalilam to z reki i spytalam rodzicow czy to kleszcz, dobrze ze mnie nie ugryzl

    • Polimaty
      Polimaty  Rok temu

      To ju偶 sezon?!?!?!

  • MsMainaya
    MsMainaya Rok temu

    Jedno pytanie: Czy przygotowuj膮c si臋 do tego programu przeczyta艂e艣 CHPL szczepionki na odkleszczowe zapalenie m贸zgu?

  • TEXT XD
    TEXT XD Rok temu

    Czyli jak lubi臋 sobie spacerowa膰 po lesie nago w nocy to jestem ofiar膮 kleszcza?

  • MightySavagE
    MightySavagE Rok temu +2

    Pamietam jak mi w dziecinstwie mowiono ze kleszcze z drzew spadaja i juz wtedy wydawalo mi sie to idiotyczne. Tez cos, komando kleszcze xD

  • Maqsik Gaming
    Maqsik Gaming Rok temu

    Zosta艂em alergikiem w odst臋pie kilku miesi臋cy po spotkaniu z kleszczem. To przez niego?

  • Damian Dworak
    Damian Dworak Rok temu

    Hmmmmm mam rozkmine
    czy gdyby kleszcze wygl膮da艂y jak ma艂e kotki dziewczyny przylepia艂y by je sobie specjalnie? jako zwierzontko

  • Lach Son of Good
    Lach Son of Good Rok temu

    wystarczy pic czystek zeby nie zachorowac

  • proosee
    proosee Rok temu

    Kleszcze potrafi膮 spada膰 z drzew i cz臋sto to robi膮. Sam by艂em 艣wiadkiem takiego zachowania na nisko przystrzy偶onej dzia艂ce, gdzie by艂o tylko jedno drzewo wysokie na ok. 4-5 m. Tak偶e ostro偶nie z obalaniem "mit贸w".

    • Geralt z Rivii
      Geralt z Rivii Rok temu

      Klescze NIE spadaja z drzew, wiec nie pierdol bzdur.

    • Polimaty
      Polimaty  Rok temu +4

      Ze strony Sanepidu: "Wiele os贸b nadal s膮dzi, 偶e kleszcze spadaj膮 z drzew. W rzeczywisto艣ci, 偶yj膮 one w 艣ci贸艂ce i w poszukiwaniu swych 偶ywicieli (zwierz膮t, ludzi) wspinaj膮 si臋 na trawy i krzewy nie wy偶ej ni偶 na 20 do 70cm." Na innych 藕r贸d艂ach jest informacja o pu艂apie maksymalnie 150 cm.

  • 銉勩儓銉°儸銈点儕銉°儸銈€偆銈枫偄銉

    ale z ciebie chuderlak radziu przypak贸j ciut

  • 銉勩儓銉°儸銈点儕銉°儸銈€偆銈枫偄銉

    1:34 czesto uczeszczane powiadasz?

  • Depp
    Depp 2 lat temu

    Borelioza-straszna choroba, mo偶e trwa膰 nawet 20 lat i nie ma na ni膮 lekarstwa.

  • doggo
    doggo 2 lat temu

    Ale plugawe xD

  • Marunio
    Marunio 2 lat temu

    Z w艂asnego do艣wiadczenia mog臋 napisa膰, 偶e na wyniku test贸w (g艂贸wnie Western-blot) mo偶na troch臋 poczeka膰, a je艣li wyst膮pi艂 rumie艅 niemal na pewno choroba si臋 rozwija. Polecam w czasie trwania na otrzymanie antybiotyku stosowa膰 koci pazur i andrographis paniculata. S膮 to leki zio艂owe immunostymuluj膮ce i bakteriob贸jcze. Jest jeszcze kilka takich, jednak nie mia艂em z nimi do czynienia. Poza tym pomaga picie kitu pszczelego oraz ziela czystka.